قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات
سرخط خبرها

روز‌های سخت مهاجران افغانستان در پاکستان؛ ۲۵۰ مهاجر بازداشت شدند

  • کد خبر: ۱۸۳۷۸۱
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
روز‌های سخت مهاجران افغانستان در پاکستان؛ ۲۵۰ مهاجر بازداشت شدند
رسانه‌ها از بازداشت ۲۵۰ پناهجوی افغانستان در پاکستان در ۲۴ ساعت گذشته خبردادند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ منیژه کاکر، وکیل مدافع و فعال حقوق بشر اعلام کرد دولت پاکستان در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰ پناهجوی افغانستان را در شهر کراچی بازداشت کرده است.

وی افزود: اکثر افرادی که مدارک قانونی اقامتی در پاکستان دارند نیز توسط پلیس پاکستان بازداشت می‌شوند.

در همین حال؛ میراحمد رووف، رییس شورای مهاجران افغانستان در پاکستان، می‌گوید که پس از درگیری‌های مرزی میان نیرو‌های افغانستان و پاکستان، پلیس پاکستان در شهر کراچی بیش از ۱۰۰ تن مهاجر افغانستان را بی‌گناه بازداشت و آزار و اذیت کرده‌اند.

او با بیان اینکه بازداشت‌ها نگرانی‌های زیادی را در میان مهاجران افغانستان ایجاد کرده و به بهانه مهاجران غیرقانونی جریمه‌های بسیار سنگینی نیز از افغانستان اخذ می‌کنند.

فیض الله ترک، مهاجر افغانستان در پاکستان در این باره می‌گوید: ما شاهد بودیم که پلیس پاکستان روز گذشته در شهر کراچی بیشتر از صد نفر را دستگیر کرد و این روند ادامه دارد.

از سویی هم، سرفراز بوگتی، وزیر وزیر کشور پاکستان با هشدار اخراج مهاجران غیرقانونی در پاکستان، بر عملی ساختن طرحی مبنی بر باز گردادند مهاجران به کشورشان تاکید کرده است.

سرفراز بوگتی، گفته است: ما یک برنامه‌ای را ایجاد کرده‌ایم که از سوی اداره نیرو‌های استراتژیک پاکستان نیز تایید شده است.

بربنیاد این طرح، هر قدر مهاجران غیرقانونی که در پاکستان حضور دارند، از هر کشوری که باشند، هشدار دریافت کرده و به کشورشان برگردانده خواهند شد. اما مهاجران قانونی در کشور ما همچون هر کشور دیگری، می‌توانند حضور داشته باشند.

سرافراز بوگتی، همچنان گفته است که اعضای گروه تحریک طالبان که از افغانستان وارد پاکستان می‌شود، اگر افغان باشد یا نباشد هراس‌افگن هستند و اسلام‌آباد پاسخ حملات‌شان را می‌دهد.

در همین حال، وزارت مهاجران طالبان از میزبانان پناهجویان افغانستان به ویژه پاکستان می‌خواهد که به حقوق جهانی پناهجویان تمکین کنند.

عبدالمطلب حقانی، سخنگوی وزارت مهاجران طالبان به رسانه‌ها گفته است که از همه کشور‌های میزبان می‌خواهیم که رفتار انسانی با افغان‌ها داشته باشند و حقوقی را که بربنیاد قوانین بین‌المللی داده شده، برای آنان بدهد.

این در حالی است که دو روز قبل نیز پولیس کراچی پاکستان ۱۲۱ تن از مهاجرین افغانستان را بازداشت کرده بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->